MAARİFİN YÜZ AKI PROJESİ

MAARİFİN YÜZ AKI PROJESİ "SIFIR ATIK İLE MATEMATİK ÖĞRENİYORUM"

Bu faaliyetin amacı sıfır atık çalışmaları ile matematiği daha görünür hale getirmek ve bunu tüm kademe öğrencilerle iş birliği içinde yapılmasını sağlamaktır. Matematiği daha görünür hale getirmek için de kullanılmayan veya eskimeye yüz tutmuş atıklarımızı birer matematik materyali haline getirip okulumuzda dersler de kullanıp aynı zamanda da sergilemektir. Amacımız öğrencilerde atıklarımızın aslında atık değil geri dönüştürüldüğünde kullanışlı elverişli malzemeler olduğunu göstermek ve doğamızı korumak için geri dönüşümün ve sıfır atığın önemini vurgulamaktır.

Fotoğrafları 300dpi indirmek için bağlantıya tıklayınız. 

08.05.2024 72

 

08-05-2024

 

 

 

 1.Camı kırılmış mekanizması bozulmuş bir saatin akrep ve yelkovanını kullanarak yine okulda kurumaya yüz tutmuş boyalarla bir matematik saati planladık. Bu saatte matematik konularından dört işlemi ve kareköklü sayıları kullanarak sayıları tasarladık. Bu saati okulumuzun duvarına yine okulumuzda ki boyalarla boyayarak hem sıfır atık hem geri dönüşüm hem de matematik konularına vurgu yapmış olduk.

 

08-05-2024

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.  Matematik öğretim programında olan irrasyonel sayılardan en ünlüsü “Pİ SAYISI” için ilk etkinliğimizi gerçekleştirdik. Öncelikle evlerde kullanılmayan fazlalık iplerimizi topladık bunlarla büyük bir pi sayısı tasarlamayı hayal ettik. Yine okulda daha önceden kullanılan mukavvalarla pi desenini çizip daha sonra iplerle kendimizin yine oluşturduğu ponponları pi şeklindeki mukavvaya bağlayıp okulumuzda büyük bir pi sayısı elde ettik. Matematik köşemizde halen sergilenmektedir.

 

 

 

08-05-2024

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 3. Okulumuz çok eski bir okul olmadığı için okulumuzda hala halihazırda olan bazı boya şişelerini fark edince bunları okulun duvarlarını hem renklendirmek hem öğretmek için matematik için önemli olan sayı kümeleri konusunu öğrencilerimizle çizip boyaları farklı oranlarda karıştırarak farklı renkler elde ederek boyadık.

 

08-05-2024

 

 

 

 

 

 

 

       4. Okulumuz bir köy okulu olduğu için anaokulu ilkokul ve ortaokul aynı bahçe içinde eğitim görmekteyiz. Okulumuzun anaokulunda öğrencilerin geçmiş senelerde kullandığı malzemelerle biz bir matematik ağacı planlamak istedik ve bu ağaca dönem boyunca yaptığımız tüm etkinliklerin resimlerini ekleyerek hem öğrencilere ortak mekan hem ortak tarih hem de kalıcı bir şekilde sergilenmesini sağladık.

 

 

08-05-2024

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

       5. Tüm bunları yaparken okulumuzda bir matematik köşesine ihtiyacımız olduğunu düşünüp okulumuzun deposundan bulduğumuz sıralardan kopan parçalardan kullanıp köyümüzün adı olan MEYDAN ile matematiği birleştirip “MATEMATİK MEYDANI” yazarak hayata kazandırdık.